My Little Dragon

My Little Dragon

welcome


background

cctv

DASHBOARD

Tuesday, 18 September 2012

Tragedi 17 September

ellooooo..hehehe tengok tajuk macam best je kan?? ala2 tragedi 11/09 gitu hehehe..tapi kisah aku ni bukannya macam 11/09 tu eh..

ini kisah lucu & aku rasa xpatut berlaku pun..macam mana boleh jadi pun aku xberapa paham..careless sangat la kot..

selama lebih 5tahun aku mengguna pakai kereta (agak2 lepas aku amik lesen laaa), ni laa kejadian yang bagi aku mungkin kali pertama & terakhir yang patut jadi hahahahaha MEMALUKAN weh hahaha..

al-kisahnya bermula bila ahad yang lepas aku balik kampung,biasa la bila sampai cuti weekend aku akan balik sana..& memandangkan cuti jatuh pada Hari Malaysia,so dapat la replacement hingga ke Isnin..jadi,aku pun siap kain baju nak balik tido sana laa..sebabnya aku ada plan nak bermasak2 di rumah mak aku tuh hikhikhik..

nak dipendekkan citenya,time aku balik tu minyak keta aku dok kelip2 tanda dia mula da nak abih minyak..tapi aku xkesahlaaa..biasanya mau mula nak kelip tu boleh jalan lagi lebih 50km..so,aku pun balik macam tu ja laa..dalam ati dok pk2 balik esok baru aku nak isi minyak pun...

mana nak tau benda nak jadi in future kan??? bila di kampung,merata aku drive keta tu..bawa mak aku ke market laaaa...tapi,aku still xisi lagi minyak tu..sebab??? aku ingat lagi kata2 salesman tu dulu,dia kata even lampu kelip2 tu padam,keta masih boleh p lagi dalam 20km..jadinya???aku pegang je la pada kata2 salesman tu hahahahaha punya betol aku ni...

elok malam kemarin,aku tolak balik laa dari kampung ke Penginapan sementara aku di Jitra..hehehe..sepanjang jalan tu ok ja laaa..xda apa..dengan lampu warning minyak yang masih kelip so aku pon xda la perasaan risau apa...

da masuk area jitra tiba2 keta aku macam nak jalan xmau jalan...aih,pelik..masa tu la baru aku kalut..
gear 5,dia xmau nak jalan,so aku buh gear 4 tukar gear 3..gagah p la ckit2..last2 dia macam nak mati tengah jalan..nasebla aku xgabra sangat..rilexs ja..padahal dalam ati tu xterkata da la hahahaha...

lagi 10m nak sampai petrol pump,TAPI sayangnya keta aku da benti..aku cuba2 start len..hidup,tapi mau tekan minyak terus mati... SAH.. kehabisan minyak..mak aih,aku macam nak gelak keras la masa tu..tapi bila tengok ke tepi jalan macam hutan jugak so aku diamkan diri & calling encik Hubby..

bila en Hubby jawab kol,aku buat2 la suara sedih.."B,keta mati" hehehehe drama la sat..so,dia tanya la macam mana..aku story p la ikut keadaan sebenar..dia kata minyak abeh kot..so,dia suh aku tunggu ja sementara dia nak sampai..elok sampai,dia isi minyak bagi then start n tekan2 minyak pastu dia suh la aku p pump terus..memang aku nak p pun even dia xsuruh hehehe..

bila da isi minyak,laju ja la keta aku jalan..hahahahaha kan da kata MINYAK abeh..bukan abeh biasa2 tau..abeh licin..apala aku ni..tu pon en hubby tanya,camna naik keta sampai xtau minyak abeh??

sebenarnya tau,tapi buat xtau so jadi la 1 cerita hahahahaha..

# pengajaran daripada cerita ni, kalau lampu minyak dok kelip2 tu cepat2 la isi..jangan biar nanti xpasal2 kena panggil super hero..tu naseb superhero ada dekat..mau jauh,alamatnya jalan kaki p stesen minyak pastu jalan balik isi minyak laaa..tambah2 tengah sarat tu,kena lebih berhati2..hehehe

2 comments: