My Little Dragon

My Little Dragon

welcome


background

cctv

DASHBOARD

Tuesday, 12 June 2012

sediakan payung sebelum hujan

entry kali ni bukan berkaitan dengan payung atau hujan pun hehe walaupun kadang2 tu ujan kan..tapi apa nak dirisaukan ada kereta pakai basah pon dak panas pon dak..kan..kan..?

sebenarnya saya (versi sopan pula hehe) nak ceritakan pasal pre-preparation untuk sambut our 1st child hehehe ciwi gile padahal banyak bulan lagi nuh..bukan apa..takut nanti bila perut besar cik xlarat pula nak mengemas or mengeledah or seangkatan dengannya..

jadi,last sunday.. chek dengan semangat yang kental dan sisa2 kerajinan yang ada..balik ke kampung untuk mengeledah barang2 baby kakak2 chek semuanyaa..sebenarnya chek ada 3org kakak..sume da beranak pinak..adik pompuan pon da beranak..so tgl chek sorg yg agak lambat..hehehehe

bermula dengan klu2 yg diberitahu oleh kakak2,chek pun mula operasi mencari..sambil diperhatikan oleh nenek  n mummy chek..hehehe so satu persatu la chek jumpa..setelah beberapa jam operasi,akhirnya aku berjaya jumpa hampir kesemuanya..baru2 lagi tu..diorg tu beli xguna ka??hehehe

walaupon sume da jumpa iaitu lampin,baju baby (rasa besar mb 3mths ke atas kot),kain merah,tilam,katil,kelambu,tikar,bakul..tapi masih menjadi persoalan aku dan mummy ku..mana p baju baby 0-3mths tu?? beserta dengan kain barut (rasanya cmni kot depa pgl hehe) so dengan letih and xlarat aku kata next week lak la sambung operasi tu..pasal aku sgt letih dengan habuk dengan apa..peeeenaaaaatttttt tau...

so,pas setel tu aku kemas2 kan ke satu tempat (supaya senang aku nak cari nanti..) nanti dekat2 nak sampai baru aku amik cuci semua tu hehe.. so aku list la apa benda lagi yang xda..senang kan??even 1st baby pon aku xgaduh beli byk barang..maklumlaaa adik beradik ramai hehehehe then aku pon berangkat ke umah 2nd sista aku..

biasala aku tiap2 ahad mesti mau pegi sana lepak hehehe sambil menumpang makan jugak..sambil menyelam minum air la katakan hikhikhik..aku pun ceritakan la apa aku buat di rumah dgn mummy..tiba2 dia kata baju baby kat dia pon ada lg..haaahhh..aku xcited la dgr cmtu..jadi dia pun keluarkan...rupa2nya baju baby yg betul2 baby ada gan dia..siap gan kain barut n lampin pun ada jugak.. so selamat la ku nexweek xgaduh geledah da hehehehe..

da setel bab2 tu..aku seterusnya buat list barang2 and cuba survey2 dulu untuk buat bajet..hehe dekat2 nak sampai nanti bru beli semua tu..skrg saving tu penting..banyak $$$$ nak kena pakai..dan ya,aku sgt2 perlu buat bajet hmmm..jadi dalam minggu ni saja aku sangat2 ciwi survey barang baby..excited mcm esok lusa nak beranak tu..

maaflaa klu sapa yg terbaca terberasa meluat hehehehe ini 1st baby..org yg da penah lalui saat ni pun mesti mcm ni jugak kan???or aku ni saja yg over??kihkihkih..xpala jgn meluat sgt la ek..org kata meluat pa yg tu yg nak dpt hehe..

walaupun perut aku masih muda & banyak bulan lg tapi xsalahkan if aku membuat persediaan awal?? aku memang peten ni nak habaq..suka rancang awal2..supaya sampai masanya nanti xla terkalut terkejar itu xda ini xda..kan??setuju x??

DAN aku rasa sudah sampai masanya untuk aku buat seperti yang pernah aku janji pada en Hubby..hehe apa janji tu?? biarlah rahsia hehehe


maksud tajuk lagu ni adalah "sudah sampai masanya"  tapi bukan seperti dalam mv ni eh..hehehe

2 comments:

  1. owh nak bersalin dah ke...hope semuanya ok2 ;)
    salam singgah kenal n follow..

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum lagi cik bitt..bru brapa bln aja tp xcited lebey hehe

      Delete