My Little Dragon

My Little Dragon

welcome


background

cctv

DASHBOARD

Monday, 21 May 2012

Hadiah Befday !!!

hello...entry kali ni tentang aku tentang dia cewahh ehehehe...sebenarnya tentang my befday celebration..

ni nak refresh balik ke ari sabtu dulu ye..aku ada buat kek batik ecece..laa ni mai perangai rajin masak pula kan??hahahaha kek tu dibuat mlm sebelumnya lg..pastu sabtu tu aku bawa la sikit mai opis kasi ofismate try n comment..dlm ati risau la kek tu xbest or apa2..jd bawa ckit sja laaa..

nak cite pasai pa yg aku risau tu??yela,1st time aku try buat..even bahan & cara masakannya simple..tp bg org yg xbiasa buat..tau2 la kan cmna??hehehe kisah malam tu begini yee..selepas selesai makan malam,aku terus la dgn bahan nak buat tu..sebenarnya aku tgk resipi dia sekali imbas jaa..so dgn confident nya aku terus buat..dalam dok larut bahan2 tu sambil aku rasa mcm ada yg xkena..jd dgn agak was2 aku cek resipi laa..tgk2...mak aih!!! aku tertinggal butter..apa lagi,sebagai ganti aku buh ja planta..lemak2 jugak kan??hehehehe jadi daripada confiden 100% tadi terus tinggal 5%..kecut perut da laa..mak mertua ku pula asyik mai jenguk jaa..takut xjadi mcm pavlova la kot hehehehe.. dengan selambanya aku teruskan jugak..iyelah..the show must go on (cewah ayat hahaha) so,da selesai sume aku penyet2 kat dlm talam laaa..pastu biar sejuk sat,then terus letak dlm freeze..dlm ati berdoa,moga boleh makan la hahahaha

esoknya aku bawa la ckit ke opis..then tgl kan ckit kasi en hubby try.. tgk2 sume puji kata sedap hehehehe bangga la sat kan??

abeh cite kat opis,blk umh petang tu en hubby belanja mkn pizza..juz p beli kat pizza hut je laa..sb mak mertua da masak banyak,jadi beli ckit2 ja la kan..lgpun hanya ada kami bertiga ja..tu pun xterabeh makan..buat ala kadar je la..lau ikutkan ati,aku nak makan cfud kat kola perlis nuh..tp memandangkan family husband aku sumenya alah cfud..aku pun kena sama alah hehehehe..mlm tu kenyang la kami dgn pizza dgn dinner..aku lg sekali buat kek batik mlm tu sb nak bawa ke wat untuk sembahyang esoknya..tahun ni special ckit..xceleb mcm tahun sblm..tahun ni pegi sembahyang laaa,minta berkat minta doa supaya dipermudahkan segalanya..hehehe nak jadi ibu da kan??so kena blaja byk berdoa..hehehehe

so,pagi dihari jadiku...mak mentuaku masak segala n aku hanya dgn kek batik pegi sembahyang laaa..owh,tmbh dgn kek befday yg en hubby beli lg..selesai sembahyang apa sume..lega ati..rasa senang ati laaa.. jadi kami terus ke kg en hubby laa..sasaranku kali ini somtam hehehehehe tapi sebelum tu kena makan nasi dulu laa..satgi xpasal2 perut sakit hehe..jadi smpai kat gerai di kg,aku order nasi kerabu..wa wa waaaa..sedap owh... en hubby  pula order koteow sup..sebenarnya aku nak mkn mcm2 la  lau boleh..yela disitu sumenya ada..laksa,pulut ayam,nasi kerabu,koteow sup,mee..somtam..sume buat aku terliur
hehehehe..tapi disebabkan  en hubby  kata jgn tamak,so aku memilih untuk makan nasi kerabu saja laaa..

sudah tu aku sambung dgn somtam..always my faveret tew..licin cik...nasib la aku takut sakit perut..lau x,dgn kuah2 aku nak hirup hehehehe..after that p singgah la sat umh tok  en hubby ..boleh la merasa buah dukong FRESH..hehehe so,terus balik umh la sb  en hubby  nya bas kul 4pm..nak mengemas baju dia lg kan hehehehe..dlm ati tu malas la jugak..tau  en hubby  kata pa??tolong dia mengemas satgi ada hadiah special..aku dengar tu mcm nak caya gak la..tp tgk je muka dia,hmmmm xmau cayalaaa dia ni pandai gurau,,satgi frust menonggeng pula lau caya hehehe..

after antar  en hubby  naik bas balik2 umah,mak mentuaku bg barang..katanya  en hubby  yg bagi..tp xmau bg sendiri..mak aih,betol rupanya hikhikhik..terus aku antar msg thxs dia laaa..tp aku tnya la awat xbagi sendiri kan??tidak bolehlaaa aku cium laju2 syg ketat2 hehehe katanya risau satgi aku dok asyik dgn benda tu sampai terabai pula dia..jadi, xpala..accepted.. aku pun buka la tgk apa di dalamnya..cewah..rupa2nya Samsung Galaxy Ace yg aku idamkan..siap jail break da pun..apps sume pon da complete..n ada lagi casing dia untuk tukar2..mmg complete sume..Happy xterkata laaaaa..asyik senyum ja hehehehe..sampai ke time ni dok bercerita pon aku masih tersenyum...


rupa sebelum dipotong..sangat hodoh hehe

kek batik

hasil balutan en hubby

ada lagi selapis...

hoyeah..

tadaaaa...samsung

wallpaper yg comei..


walaupun kami banyak bergaduh tapi sebenarnya kami saling menyayangi & mencintai (ceywah)..jadi pasni kalau boleh xmau la nak gaduh2 lagi...SAYANG  en hubby  ketat2...mmmmuuuuaaaakkks...

No comments:

Post a Comment