My Little Dragon

My Little Dragon

welcome


background

cctv

DASHBOARD

Saturday, 12 May 2012

2nd Trial Pavlova

haaaa...ari ni nak bgtau la betapa gembiranya bila pavlova da menjadi selepas ari tu nya xjadi..hehehe

rasa hepi jgk la kan bila berjaya walaupun rasanya xseberapa hikhikhik xpala..janji masak dulu..lepas ni baru la semangat nak buat lagi..

ok,lepas ari tu buat xjadi..aku terus kaji balik apa silap nyaaaa...semak dari blog ke blog..tgk kat youtube n mana2 yg ada...so kali ni diam2 senyap2 buat lagi...

kali ni buat sorg2..mak mertuaku xda,p sembahyang kat siam so aku dgn bestnya prepare sumenya..rasa ok ckit la lau buat tanpa pengawasan ni..ari tu ada org dok tgk rasa kekok ja..

jadi pas mkn,aku terus prepare bahan2 nya dulu..cari telur kat tmpt aku simpan ari tu xdak..rupa2nya mak mertuaku da simpan sume dlm peti ais..mak aih..macam ni aku kena tunggu dia kembali suhu bilik pula laaa..haish..dlm ati tu xtau nak kata...so sambil tgu telur tu balik pada suhu bilik aku pun bersiap la barang len..

cornstarch,gula kastard,esen vanila,lemon jus
bahan len da siap..telur tu la nak kena tunggu..haish..xtau kata dok peti ais..tidak bawa keluar letak luar lama dah....aku ni jenis xsuka tunggu..boleh naik menyebai gak la hahahahaha..

bila da agak telur tu xsejuk..aku terus asingkan telur merah gan telur putih laaa...hanya telur putih saja yg diperlukan ye kawan2 hehehehe....

semua bahan da ready
bila semua da ready,aku pun mulakan keja aku..malas la nak cite step by step..kita tgk hasilnya je la hehehehehe...


tadaaa..sebelum nak masuk oven

tengah bakar tuuu..

da mula tukar kaler

da siap bakar...hehe

topping strawberi gan kiwi xdak..ganti gan oren dulu ek hehe

da belah daaa...chef nak merasa dulu hahahaha

baru nak try...
agak2 pass dak???hehehehe untuk kali ni boleh tahan la kan??cuma mcm ada jugak yg xkena hehehehe..sape yg pro tolong comment ckit eh...sangat2 diperlukan...tQ...



1 comment: