My Little Dragon

My Little Dragon

welcome


background

cctv

DASHBOARD

Monday, 30 April 2012

cerita Pavlova tidak menjadi

ari ni 1st day aku mai keja setelah 4hari bercuti..rasa malas aih..tu la cuti lg lama2..bila nak keja xdak mood..tmbh en Hubby lak tgh bercuti lg huhuhuhu..

aku xdak cite apa sangat laa nak cite..juz ari tu sblm bercuti aku ada gtau nak buat pavlova kan?? di sini dgn dukacitanya aku nak bgtau,pavlova aku xmenjadi hahahaha..kesian kan??meh aku cite detail ckit...

pada malam kejadian tu,25.04.2012 selepas siap mkn malam aku tgu en Hubby inform nek flight..then aku bajet la masa dia smpai..aku xsedia bahan lg..bajet en Hubby smpai baru sedia sume tu..lgpun sat ja masa prep dia hehehe (dengan yakinnya laaa) 

da selesai g jemput en Hubby kat airport,balik hidang nasi kasi dia makan then aku start la sedia bahan pavlova aku tu..buat semua seperti dlm resipi tu..tp mulut tu haa..dok ckp kata xtau jadi ke x..da siap bahan,terus masukkan dlm oven utk bakar..xsmpai 10minit,bau mcm hangit je..terus g cek tgk la..then ejas suhu len laaa..hmm dlm ati sah2 xjd da la mcm ni.. hehehehe

satu jam berlalu,oven bunyi ting terus aku g tgk..hmm kat luar mcm cantik tp dlm tu xmasak..so aku bakar lg 10minit..pun mcm tu jgk..so aku keluarkan and bakar yg ke-2 pula..kali ni kurangkan ckit suhu dia dan biar selama 1 jam..da gantuk aih..jam da pukul 2pagi daaa..huhu..

Rupa sebelum di bakar

Selepas di bakar..nampak macam ok tapi sebenarnya kO
en Hubby ckp next time xmau buat mlm2 laaa..xlarat tgu..yg kedua pun xjadi jgk..kat luar cantik tp dlm xmasak..di mana silapnya???suhu?or pukul xkena gaya??hehehe jd aku biar ja ia sejuk dlm oven tu n masuk tido..da la pg nak kena bangun awal pulak nnt xsempat gak nak balik p sembahyang..so takat tu je la Operasi Pavlova aku huhu..jadi aku plan untuk buat lagi pada 1hb May nie hehehehehe..aku akan berusaha!! Ciayok!!

1 comment:

  1. Try lagi...don't give up..kalau dah jadi bw mai skit....hihii

    ReplyDelete